Friday, March 11, 2011

anakku, sayangku, tidurlah....

sejak beranak dua ni, kehidupanku terasa bertambah lengkap dan sempurna..dengan keletah ijatt yang comel sejak2 pandai bercakap ni..dan nia yang dah pandai lasak..tetiba jer rasa bertambah tanggungjawab..amik ko pandai sgt nk beranak rapat2..

tambah2 jadi ibu berkerjaya nih, rasa mcm 24jam tak cukup untuk dikongsi dengan keje, famili dan diri sendiri..bukan aku sorang je yg mcm ni, ramai lg ibu2 kat luar sana yg lebih bz dan lebih ber'beban' dari aku..tp ni kan cerita aku, biar la aku cerita dlm ruang lingkup aku jer..

sejak akhir-akhir ni anak2 kesayanganku ni tersangat la susah nk tido awal..time ibu nk pejam mata kul 12 tghmlm tu, time tu jugak la diorang nk berjaga dan bermain..kadang2 sampai pukul 2-3pagi..pagi tadi ijat tido kul 3, nia aku tak tau la tido kul berapa..penat weh nk berjaga dengan diorang..tp bila aku letak je kepala nk tido, mula la diorang mengacau dengki x bagi aku lena..panjat la, korek mata la, gigit la, kdg2 nia buat trick menjerit as if abang dia tgh sekeh kepala dia..terkocoh2 aku bgn nk bagi pertolongan cemas, rupanya jerit je yg lebih..ko bygkan kepala baru nk layan mimpi tp kena kejut mcm ada kebakaran..nenong3..aduiii..tolong la tido anak2 sekalian..ibu keje pada esok hari..punchkad pukul lapan sayang..ingat ofis tu ofis atuk korang ker??

esoknyer mcm biasa la kat umah pengasuh dia..tido mcm xnak bgn..kalo belum kul 12 tu x pyh la nk kejut, mmg xleh bukak mata la diorang..

kalu ada di antara korang yang pernah melalui benda ni, dan telah berjaya mengatasi nyer, apakata korang share2 sket ilmu yg korang ada tu..mana la tau kot2 buleh membantu aku yg selalu x cukup tido ni..bukan la kata aku suka tido, tp kalu kurang tido ni org kata performance kurengg...nk drive pun mengantuk, nk loading memori pagi2 pun lembab jer..nak2 bila pagi2 tu jugak nk kena attend meeting or task urgent...huhu...lembap nk mamp***ss.

1 comment:

  1. Mah, aku rasa mung ni ngatuk sgt sapa mipi update blog ni...wahahah.

    ReplyDelete